Біологія 8 клас

Матеріали для самостійного опрацювання

Підручник Біологія 8 клас (українською) за посиланням: https://narodna-osvita.com.ua/4547-pdruchnik-bologya-8-klas-k-m-zadorozhniy-nova-programa-2016-chitati-onlayn.html

ТЕМА 6.  ОПОРА ТА РУХ 

Урок 30 Огляд будови скелета.

1. Перегляньте відео:
Скелет голови та тулуба:
Скелет кінцівок: 

Для кращого запам'ятовування назв та розташування кісток, виконайте інтерактивні вправи:
1. Вивчаємо кістки черепу: https://learningapps.org/5629609

-
2. Кістки скелету за його відділами: https://learningapps.org/14973381

3. Зіграйте у гру самі, або с друзями: https://learningapps.org/1847398

Скріни виконаних вправ відправляйте мені на Вайбер, або на пошту: vidovanatali@gmail.com
-------------------------------------------------------
Урок 28 Опорно-рухова система. Кістки, хрящі. З’єднання кісток.
1. Опорно-рухова система. Подивиться відео-урок за посиланням
або тут: 
2. 
Кістки, хрящі. З’єднання кісток. Подивиться відео-урок за посиланням
або тут: 
Для закріплення отриманих знань, виконайте тренувальні вправи за посиланнями:
Скріни виконаних вправ вітправляйте мені на Вайбер.

Контроль знань за І семестр

Виконайте тест за посиланням 👉https://forms.gle/CPfgJ2JeupXGdH6M6
або у формі: 
-----------------------------------------------

ТЕМА 5. ВИДІЛЕННЯ. ТЕРМОРЕГУЛЯЦІЯ

Підсумок теми.

Підготуйте проєкт 

Визначте тип своєї шкіри та запишіть правила та рекомендації догляду за цим типом шкіри.
Оформіть проєкт у вигляді презентації та відправте мені на пошту або у Гугл клас.

Урок 25-26 Будова і функції сечовидільної системи. Як працює сечовидільна система. Захворювання органів сечовидільної системи.

1. Подивиться відео-урок за посиланням 👉 https://youtu.be/ZpS5aPgMd14?list=PLp1o4TiOetLwXPxjK7WK5v8AMDOVO0g4Y
або 👉 
2. Відео-урок "Захворювання 
органів сечовидільної системи" за посиланням: 
3. Читати в підручнику 📙 §21, 22, 23.
4. Виконайте вправу за посиланням 👉https://learningapps.org/5389499
Фото виконаної вправи відправляйте мені на пошту, у Вайбер, або в Гугл клас

ТЕМА 4. ТРАНСПОРТ РЕЧОВИН 

Урок 23-24 Будова та функції кровоносних судин. Рух крові. Кровотечі. Регуляція роботи серця та судин. Серцево-судинні хвороби та їх профілактика. 

Узагальнення теми.

1. Подивиться відео-урок: "Рух крові по судинах" https://youtu.be/qd2xzzbU_y8?list=PLp1o4TiOetLwXPxjK7WK5v8AMDOVO0g4Y

2. Відео-урок "Серцеві хвороби та їх попередження": https://youtu.be/OlmWentFls4?list=PLp1o4TiOetLwXPxjK7WK5v8AMDOVO0g4Y
3. Відео-урок: "Перша допомога при кровотечах"https://youtu.be/27qW_K1WQms?list=PLp1o4TiOetLwXPxjK7WK5v8AMDOVO0g4Y
4. Виконайте перевірочний тест з теми за посиланням 👉 https://forms.gle/1aY5tGDjD7389jZT9
або у формі: -------------------------

Урок 22 Система кровообігу. Серце: будова та функції.  Робота серця. 

Дослідницький практикум №3. Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби.
1. Продивиться відео-урок: за посиланням 👉https://www.youtube.com/watch?v=QWaUIsikxhM&list=PLp1o4TiOetLwXPxjK7WK5v8AMDOVO0g4Y&index=28
       або тут 👇
2. Відкрийте підручник на ст. 213 та з
апишіть у зошит:
 Дослідницький практикум №3. 
Тема. Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби. 
Мета: навчитися  проводити  самоспостереження  за  частотою  серцевих  скорочень.
Обладнання  й  матеріали: годинник із секундною стрілкою або секундомір, зошит,  підручник.
(хід роботи переписувати не потрібно)
3. Подивиться відео з інструктажем про правила вимірювання пульсу за посиланням 👇
4. Накресліть першу таблицю практикуму (ст. 213) та впишіть свої показники вимірювання пульсу протягом доби.
Частота серцевих скорочень у різний час доби

Час  доби

Частота  серцевих  скорочень 

(кількість ударів пульсу/хвилину)

Ранок

 

День

 

Вечір

 

(другу таблицю і завдання до неї виконувати не потрібно!)
5. Зробить та запишіть висновок про те, як змінюються показники вашого пульсу протягом доби. Що на це впливає?
6. Зробіть фото Дослідницького практикуму №3  та відправте мені на пошту vidovanatali@gmail.com  обов'язково вказавши ваш клас, групу у який ви навчаєтесь у школі та прізвище.

Урок 21 Зсідання крові. Групи крові та переливання крові.

1. Продивиться відео-урок за посиланням 👉https://youtu.be/gT05UrW2jW4?list=PLp1o4TiOetLwXPxjK7WK5v8AMDOVO0g4Y
або дочекайтеся поки відео завантажиться 👇
2. У зошиті замалюйте схему сумісності груп крові при переливанні 
👉 (схема є у відео на 4.54 хв.)
3. Висновки запишіть у таблицю (перепишіть таблицю у зошит): 
4.  З тексту підручнику П.16 дізнайтесь значення (Rh+) та (Rh-). Письмово розшифруй запис:
А(ІІ)Rh+ 


5. Дайте відповідь на запитання (усно) Якому реципієнту стане в нагоді ця донорська кров?
6. Дайте відповідь на запитання (усно)
ПОМІРКУЙ. Папа Римський Інокентій VIII, занепокоєний старінням, наказав влити собі кров від трьох юнаків. Результат виявився сумним: померли Папа і юнаки. Чому?

Урок 20 Внутрішнє середовище організму. Поняття про гомеостаз. Кров, її склад та функції. Лімфа

Подивиться відео-урок: 

Прошу, почекати поки відео завантажуються! 
Або відкрийте відео за посиланням 👉https://youtu.be/rJvnPBF4TOU?list=PLp1o4TiOetLwXPxjK7WK5v8AMDOVO0g4Y

Запишіть у зошиті опорний конспект уроку
Кров — це непрозора рідина червоного кольору, яка циркулює по судинах кровоносної системи
ФУНКЦІЇ КРОВОНОСНОЇ СИСТЕМИ.
  Забезпечує:
• перенесення О2 від легень до тканин і СО2 від тканин до легень (еритроцити);
• перенесення рідких продуктів від тканин до нирок (плазма);
• перенесення поживних речовин від кишечнику до тканин (плазма).
 Бере участь у:
• підтриманні гомеостазу;
• гуморальній регуляції;
• підтриманні сталої темпе­ратури тіла.
Забезпечує захисну реакцію від:
• втрати крові при ушкодженні судин (тромбоцити);
інфекції (лейкоцити).
Самостійна робота. СКЛАД КРОВІ. (за матеріалами підручника Параграф 15, ст. 58-59)
Перенесіть у зошит та заповніть таблицю, записавши усі складові крові:

Плазма

Формені елементи

Неорганічні речовини

Органічні речовини

 

 

 

 


 

 

 

 


Дайте відповідь на запитання (запишіть в зошиті)
Чому артеріальна і венозна кров відрізняються за відтінками червоного кольору?

Лімфа — це прозора рідина, що за складом дуже схожа на тканинну рідину, однак вона містить велику кількість лімфоцитів. Звідси одна з її основних функційзнешкодження небезпечних мікроорганізмів і речовин, які потрапили в організм.

Зробіть фото конспекту (для тих, хто навчається дистанційно) та відправте мені на пошту vidovanatali@gmail.com  обов'язково вказавши ваш клас, групу у який ви навчаєтесь у школі та прізвище.

ТЕМА 3. ДИХАННЯ 

Урок 19 Узагальнення теми

Виконайте перевірочний тест за посиланням 👉https://forms.gle/K2RUccQAbo5T9ReJ6
-----------------------------------------------------------------------

Урок 18 Профілактика захворювань дихальної системи.

Подивиться відео-уроки: 

Прошу, почекати поки відео завантажуються! 
Або відкрийте відео за посиланням 👉 https://youtu.be/4ys5aAcAVnA?list=PLp1o4TiOetLwXPxjK7WK5v8AMDOVO0g4Y

Перша допомога при ураженні органів дихання: 

Прошу, почекати поки відео завантажуються! 
Або відкрийте відео за посиланням 👉 https://youtu.be/A1sz6HI4InI?list=PLp1o4TiOetLwXPxjK7WK5v8AMDOVO0g4Y

Читати підручник:  §14, запит 1-10 усно стор. 55. Повторити: § 11, 12,13

Урок 16-17 

Подивиться відео-уроки: 

Дихальні рухи. 

Прошу, почекати поки відео завантажуються! 
Або відкрийте відео за посиланням 👉https://www.youtube.com/watch?v=hXdgJBBe_DY&list=PLp1o4TiOetLwXPxjK7WK5v8AMDOVO0g4Y&index=36

Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів.

Прошу, почекати поки відео завантажуються! 
Або відкрийте відео за посиланням 👉https://www.youtube.com/watch?v=wFHOT55FmO0&list=PLp1o4TiOetLwXPxjK7WK5v8AMDOVO0g4Y&index=37
Завдання:

Читати підручник:  §13, запит 1-4 усно стор. 51

Урок 14-15 

Подивиться відео-уроки: 
Прошу, почекати поки відео завантажуються! 
Або відкрийте відео за посиланням 👉 https://youtu.be/0zjkdhnL_jw

Значення дихання.   Система органів дихання.

Газообмін у легенях і тканинах.

Прошу, почекати поки відео завантажуються! 
Або відкрийте відео за посиланням 👉https://youtu.be/X4FBLhmHRq0


Читати у підручнику: Параграфи 11;12
Для закріплення знань з теми виконайте інтерактивну вправу за посиланням 

Виконайте інтерактивну вправу за посиланням   

1.Зробіть скріни виконаних вправ та відправте мені на пошту vidovanatali@gmail.com  обов'язково вказавши ваш клас, групу у який ви навчаєтесь у школі та прізвище.
або на Вайбер.
2.Запишіть у зошити визначення:
Дихання — це сукупність процесів, які забезпечують надходження в організм кисню, використання його в окисних процесах і видалення з організму вуглекислого газу.
Розрізняють зовнішнє і внутрішнє дихання.
3. Запишіть у зошити назви та функції органів дихання у вигляді таблиці:
(кількість і назви органів дихання визначте за підручником П. 11 ст. 42-45)

Назва органу системи дихання

Функція органу системи дихання

1.

 

2.

 

3.

 

4.

 

5.

 

-------------------
ТЕМА 2. ТРАВЛЕННЯ
Узагальнення знань за темами  «Травлення»
Виконати тест за посиланням або у Гугл формі: https://forms.gle/w9nWxBBGuDrZo8Pp6
-------------
Урок 13 Регуляція травлення. Харчові розлади та їх запобігання. 
(прошу, почекати поки відео завантажується!)
Урок 12  Процес травлення в шлунку і кишечнику.
(прошу, почекати поки відео завантажується!)
Урок 10-11 Процес травлення: ковтання, перистальтика, всмоктування.
Процес травлення у ротовій порожнині та у шлунку. 
1. Подивиться відео:
(прошу, почекати поки відео завантажується!)

2. Дослідницький практикум №2
     Тема: Дія ферментів слини на крохмаль.

1) Подивиться відео досліду:
(прошу, почекати поки відео завантажується!)
2) Запишіть у зошит
висновок побаченого.
3) Перенесіть у зошит та заповніть таблицю:

Складові слини

Функції

Ферменти:

 

Амілаза

 

Мальтаза

 

Лізоцим

 

Муцин

 

Лабораторне дослідження 2  

(виконується в зошиті письмово на уроці, або вдома при дистанційному режимі навчання)

Зовнішня будова зубів (за муляжами, моделями).

 Попередньо подивиться відео:
Лабораторне дослідження No 2
Тема. Зовнішня  будова  зубів  (за  муляжами,  моделями)
Мета: ознайомитися  з  особливостями  зовнішньої  будови  зубів.
Обладнання  й  матеріали: муляжі  або  моделі  зубів,  малюнки  будови  зубів,  зошит,  підручник.
Хід  роботи (переписувати не потрібно)
1.Прочитайте в підручнику параграф, у якому описано будову зубів. Подивиться відео.
2.Розгляньте муляжі або моделі різців та малюнки із зображенням будови різця. Знайдіть коронку, шийку й корені зуба. Полічіть кількість коренів зуба. Визначте, яку частину зуба вкриває емаль. Використовуючи підручник, з’ясуйте, які функції виконує цей тип зубів. Занесіть свої спостереження в таблицю «Будова та функції зубів».
3.Розгляньте муляжі або моделі іклів та малюнки із зображенням будови ікла. Знайдіть коронку, шийку й корені зуба. Полічіть кількість коренів зуба. Визначте, яку частину зуба вкриває емаль. Використовуючи підручник, з’ясуйте, які функції виконує цей тип зубів. Занесіть свої спостереження в таблицю «Будова та функції зубів».
4.Розгляньте муляжі або моделі малих кутніх зубів та малюнки із зображенням будови малого кутнього зуба. Знайдіть коронку, шийку й корені зуба. Полічіть кількість коренів зуба. Визначте, яку частину зуба вкриває емаль. Використовуючи підручник, з’ясуйте, які функції виконує цей тип зубів. Занесіть свої спостереження в таблицю «Будова та функції зубів».
5.Розгляньте муляжі або моделі великих кутніх зубів та малюнки із зображенням будови великого кутнього зуба. Знайдіть коронку, шийку й корені зуба. Полічіть кількість коренів зуба. Визначте, яку частину зуба вкриває емаль. Використовуючи підручник, з’ясуйте, які функції виконує цей тип зубів. Занесіть свої спостереження в таблицю «Будова та функції зубів».

Табл. "Будова та функції зубів" у підручнику на сторінці 210 
(перенесіть її у зошит та заповніть)

Ознака  для  порівняння 

Різці

Ікла

Малі  кутні  зуби

Великі  кутні зуби

Наявність  коронки,  шийки  й  коренів

 

 

 

 

Кількість  коренів

 

 

 

 

Покриття  емаллю

 

 

 

 

Функції


 

 

 

 

6.Зробіть висновок, де вкажіть, як будова зубів пов’язана з функціями, що вони їх виконують. Запишіть його в зошит.
Виконанні завдання (фото) відправляйте мені на пошту vidovanatali@gmail.com  обов'язково вказавши ваш клас, групу у який ви навчаєтесь у школі та прізвище.

Урок 9 Значення травлення. Система органів травлення.
1. Подивиться відео:


ТЕМА 1. ОБМІН РЕЧОВИН ТА ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ

УВАГА!!!!!   Підсумковий тест до теми "Обмін речовин та перетворення енергії у організмі людини" за посиланням:

https://forms.gle/8QE8EzQWsLdhsc478
-----------------------------------------------------------------------------------------
Урок 8 Значення компонентів харчових продуктів. Харчові та енергетичні потреби людини.
Подивиться наступне відео про роль вітамінів у процесі харчування людини:



Підготуйтесь до дослідницького практикуму № 1 (сторінка 209 підручника)
Виконайте вдома 1 та 2 завдання практикуму (виміряйте у домашніх умовах свій зріст та вагу свого тіла), запам'ятайте ці показники.
Таблиця показників масо-ростового індексу: 
 2.  Для визначення нормальної ваги використовують Індекс Брока  при зрості 155—170 см.      Розраховують оптимальну вагу тіла = (зріст [см] - 100) ± 10 %


Урок 7 Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основна властивість живого. Харчування та обмін речовин.

Подивиться наступні відео:

Обмін речовин



Їжа та її компоненти



Прочитати у підручнику - параграфи 4 та 5
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Урок 6 Регуляторні системи організму людини. Значення знань про людину для збереження її здоров’я.
Повторити матеріали підручника Параграф 1, 2, 3.
Для закріплення та перевірки знань з теми "Вступ" виконати підсумковий тест:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Урок 5 Органи. Фізіологічні системи.
1. Подивиться відео:
2. Вивчить малюнок:

3. Закріплення:
Запишіть у зошиті назви усіх 10 систем органів людини за малюнком:
У вигляді таблиці, розділеної на назви та функції: 
5. Запишіть висновок:

Орган — це частина тіла, що має певну форму й будову та виконує одну або декілька специфічних функцій. Для того щоб забезпечити виконання всіх потрібних організму функцій, органи об’єднуються у фізіологічні системи.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Урок 4 

Лабораторне дослідження 1
Ознайомлення з препаратами тканин людини
Мета: розвивати уміння виділяти особливості будови й житттє-діяльності, за якими розпізнають типи тканин.
Обладнання: препарати тканин на малюнках чи фотографіях.
Хід роботи:
1. Розгляньте ілюстрації та зіставте названі види тканин з їхнім зображенням: 1 - багатошарова покривна тканина рогівки ока; 2 -кісткова тканина з остеонами; 3 - нейрони й нейроглія; 4 - пухка тканина з розвиненими волокнами; 5 - залозиста тканина щитоподібної залози з протоками; 6 - посмугована тканина скелетних м’язів; 7 - непосмугована тканина сечового міхура; 8 - кров.
       Препарат               
           Особливості тканин                     
       Тип тканин                        
А-...

🌞 На допомогу - матеріал теми узагальнений в таблиці (українською) за посиланням: https://narodna-osvita.com.ua/3135-osoblivost-budovi-roztashuvannya-ta-vikonannya-funkcy-tkanin-lyudskogo-organzmu.html

3. Запишіть висновок, заповнюючи пробіли:

Всі клітини і тканини організму людини  мають ___________________тому, що  виконують____________________. Основні типи тканин людини -  __________________.

4. Зробить фото виконаної роботи та відправте мені на поштову адресу:  vidovanatali@gmail.com  обов'язково вказавши ваш клас та прізвище.

------------------------------------------------------------------------------ 

Вступ  2 - 3 урок. Організм людини як біологічна система. 

Різноманітність клітин організму людини

Читати підручник: Пар. 1; 2.
Усно дати відповіді на запитання: (Перевірка знань) Сторінка: 5; 9.
-------------------------------------------------------------------------------------------

1 урок

Повторення. Організми та середовище існування.

1. подивиться відео урок:

2. складіть діагностичний тест, що покаже рівень засвоєння вами теоретичного матеріалу з цієї теми за цим посиланням:

Тест ⇨ https://forms.gle/JhmmAdv3hHB7Zp8e6


Немає коментарів:

Дописати коментар