Матеріали для самостійного опрацювання
Підручник Біологія 8 клас (українською) за посиланням: https://narodna-osvita.com.ua/4547-pdruchnik-bologya-8-klas-k-m-zadorozhniy-nova-programa-2016-chitati-onlayn.html
ТЕМА 6. ОПОРА ТА РУХ
Урок 30 Огляд будови скелета.
1. Перегляньте відео:
Скелет голови та тулуба:
Для кращого запам'ятовування назв та розташування кісток, виконайте інтерактивні вправи:
1. Вивчаємо кістки черепу: https://learningapps.org/5629609
-
2. Кістки скелету за його відділами: https://learningapps.org/14973381
3. Зіграйте у гру самі, або с друзями: https://learningapps.org/1847398
Скріни виконаних вправ відправляйте мені на Вайбер, або на пошту: vidovanatali@gmail.com
-------------------------------------------------------
Урок 28 Опорно-рухова система. Кістки,
хрящі. З’єднання кісток.
1. Опорно-рухова система. Подивиться відео-урок за посиланням
або тут: 2. Кістки,
хрящі. З’єднання кісток. Подивиться відео-урок за посиланням
або тут: Для закріплення отриманих знань, виконайте тренувальні вправи за посиланнями:
Скріни виконаних вправ вітправляйте мені на Вайбер.
Контроль знань за І семестр
Виконайте тест за посиланням 👉https://forms.gle/CPfgJ2JeupXGdH6M6
або у формі:
-----------------------------------------------
ТЕМА 5. ВИДІЛЕННЯ. ТЕРМОРЕГУЛЯЦІЯ
Підсумок теми.
Підготуйте проєкт
Визначте тип своєї шкіри та запишіть правила та рекомендації догляду за цим типом шкіри.
Оформіть проєкт у вигляді презентації та відправте мені на пошту або у Гугл клас.
Урок 25-26 Будова і функції сечовидільної системи. Як працює сечовидільна система. Захворювання органів сечовидільної системи.
1. Подивиться відео-урок за посиланням 👉 https://youtu.be/ZpS5aPgMd14?list=PLp1o4TiOetLwXPxjK7WK5v8AMDOVO0g4Y
або 👉 2. Відео-урок "Захворювання органів
сечовидільної системи" за посиланням:
3. Читати в підручнику 📙 §21, 22, 23.
4. Виконайте вправу за посиланням 👉https://learningapps.org/5389499
Фото виконаної вправи відправляйте мені на пошту, у Вайбер, або в Гугл клас
ТЕМА 4. ТРАНСПОРТ РЕЧОВИН
Урок 23-24 Будова та функції кровоносних судин. Рух крові. Кровотечі. Регуляція роботи серця та судин. Серцево-судинні хвороби та їх профілактика.
Узагальнення теми.
1. Подивиться відео-урок: "Рух крові по судинах" https://youtu.be/qd2xzzbU_y8?list=PLp1o4TiOetLwXPxjK7WK5v8AMDOVO0g4Y
2. Відео-урок "Серцеві хвороби та їх попередження": https://youtu.be/OlmWentFls4?list=PLp1o4TiOetLwXPxjK7WK5v8AMDOVO0g4Y
3. Відео-урок: "Перша допомога при кровотечах": https://youtu.be/27qW_K1WQms?list=PLp1o4TiOetLwXPxjK7WK5v8AMDOVO0g4Y
4. Виконайте перевірочний тест з теми за посиланням 👉 https://forms.gle/1aY5tGDjD7389jZT9
3. Відео-урок: "Перша допомога при кровотечах": https://youtu.be/27qW_K1WQms?list=PLp1o4TiOetLwXPxjK7WK5v8AMDOVO0g4Y
4. Виконайте перевірочний тест з теми за посиланням 👉 https://forms.gle/1aY5tGDjD7389jZT9
або у формі: -------------------------
Урок 22 Система кровообігу. Серце: будова та функції. Робота серця.
Дослідницький
практикум №3. Самоспостереження
за частотою
серцевих скорочень упродовж доби.
1. Продивиться відео-урок: за посиланням 👉https://www.youtube.com/watch?v=QWaUIsikxhM&list=PLp1o4TiOetLwXPxjK7WK5v8AMDOVO0g4Y&index=28
або тут 👇
2. Відкрийте підручник на ст. 213 та запишіть у зошит:
Дослідницький практикум №3.
Тема. Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби.
Мета: навчитися проводити самоспостереження за частотою серцевих скорочень.
Обладнання й матеріали: годинник із секундною стрілкою або секундомір, зошит, підручник.
(хід роботи переписувати не потрібно)
3. Подивиться відео з інструктажем про правила вимірювання пульсу за посиланням 👇
4. Накресліть першу таблицю практикуму (ст. 213) та впишіть свої показники вимірювання пульсу протягом доби.Частота серцевих скорочень у різний час доби
Час доби |
Частота серцевих скорочень (кількість ударів
пульсу/хвилину) |
Ранок |
|
День |
|
Вечір |
|
(другу таблицю і завдання до неї виконувати не потрібно!)
5. Зробить та запишіть висновок про те, як змінюються показники вашого пульсу протягом доби. Що на це впливає?
6. Зробіть фото Дослідницького практикуму №3 та відправте мені на пошту vidovanatali@gmail.com обов'язково вказавши ваш клас, групу у який ви навчаєтесь у школі та прізвище.
Урок 21 Зсідання крові. Групи крові та переливання крові.
1. Продивиться відео-урок за посиланням 👉https://youtu.be/gT05UrW2jW4?list=PLp1o4TiOetLwXPxjK7WK5v8AMDOVO0g4Y
або дочекайтеся поки відео завантажиться 👇
2. У зошиті замалюйте схему сумісності груп крові при переливанні 4. З тексту підручнику П.16 дізнайтесь значення (Rh+) та (Rh-). Письмово розшифруй запис:
А(ІІ)Rh+
5. Дайте відповідь на запитання (усно) Якому реципієнту стане в нагоді ця донорська кров?
6. Дайте відповідь на запитання (усно)ПОМІРКУЙ. Папа Римський Інокентій VIII, занепокоєний старінням, наказав влити собі кров від трьох юнаків. Результат виявився сумним: померли Папа і юнаки. Чому?
3. Закріплення:
🌞 На допомогу - матеріал теми узагальнений в таблиці (українською) за посиланням: https://narodna-osvita.com.ua/3135-osoblivost-budovi-roztashuvannya-ta-vikonannya-funkcy-tkanin-lyudskogo-organzmu.html
3. Запишіть висновок, заповнюючи пробіли:
Всі клітини і тканини організму людини мають ___________________тому, що виконують____________________. Основні типи тканин людини - __________________.
Урок 20 Внутрішнє середовище організму. Поняття про гомеостаз. Кров, її склад та функції. Лімфа
Подивиться відео-урок:
Прошу, почекати поки відео завантажуються! Або відкрийте відео за посиланням 👉https://youtu.be/rJvnPBF4TOU?list=PLp1o4TiOetLwXPxjK7WK5v8AMDOVO0g4Y
Запишіть у зошиті опорний конспект урокуКров — це непрозора рідина червоного кольору, яка циркулює по судинах кровоносної системиФУНКЦІЇ КРОВОНОСНОЇ СИСТЕМИ.
Забезпечує:
• перенесення О2 від легень до тканин і СО2 від тканин до легень (еритроцити);
• перенесення рідких продуктів від тканин до нирок (плазма);
• перенесення поживних речовин від кишечнику до тканин (плазма).
Бере участь у:
• підтриманні гомеостазу;
• гуморальній регуляції;
• підтриманні сталої температури тіла.
Забезпечує захисну реакцію від:
• втрати крові при ушкодженні судин (тромбоцити);• інфекції (лейкоцити).Самостійна робота. СКЛАД КРОВІ. (за матеріалами підручника Параграф 15, ст. 58-59)Перенесіть у зошит та заповніть таблицю, записавши усі складові крові:
Плазма
Формені
елементи
Неорганічні речовини
Органічні речовини
Дайте відповідь на запитання (запишіть в зошиті)Чому артеріальна і венозна кров відрізняються за відтінками червоного кольору?
Лімфа — це прозора рідина, що за складом дуже схожа на тканинну рідину, однак вона містить велику кількість лімфоцитів. Звідси одна з її основних функцій — знешкодження небезпечних мікроорганізмів і речовин, які потрапили в організм.
Запишіть у зошиті опорний конспект уроку
Кров — це непрозора рідина червоного кольору, яка циркулює по судинах кровоносної системи
ФУНКЦІЇ КРОВОНОСНОЇ СИСТЕМИ.Забезпечує:
• перенесення О2 від легень до тканин і СО2 від тканин до легень (еритроцити);
• перенесення рідких продуктів від тканин до нирок (плазма);
• перенесення поживних речовин від кишечнику до тканин (плазма).
Бере участь у:
• підтриманні гомеостазу;
• гуморальній регуляції;
• підтриманні сталої температури тіла.
Забезпечує захисну реакцію від:
• втрати крові при ушкодженні судин (тромбоцити);
Самостійна робота. СКЛАД КРОВІ. (за матеріалами підручника Параграф 15, ст. 58-59)
Перенесіть у зошит та заповніть таблицю, записавши усі складові крові:
Плазма |
Формені
елементи |
||||||
Неорганічні речовини |
Органічні речовини |
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|||
Дайте відповідь на запитання (запишіть в зошиті)
Чому артеріальна і венозна кров відрізняються за відтінками червоного кольору?
Лімфа — це прозора рідина, що за складом дуже схожа на тканинну рідину, однак вона містить велику кількість лімфоцитів. Звідси одна з її основних функцій — знешкодження небезпечних мікроорганізмів і речовин, які потрапили в організм.
Зробіть фото конспекту (для тих, хто навчається дистанційно) та відправте мені на пошту vidovanatali@gmail.com обов'язково вказавши ваш клас, групу у який ви навчаєтесь у школі та прізвище.
ТЕМА 3. ДИХАННЯ
Урок 19 Узагальнення теми
Виконайте перевірочний тест за посиланням 👉https://forms.gle/K2RUccQAbo5T9ReJ6
-----------------------------------------------------------------------
Урок 18 Профілактика захворювань дихальної системи.
Подивиться відео-уроки:
Прошу, почекати поки відео завантажуються! Або відкрийте відео за посиланням 👉 https://youtu.be/4ys5aAcAVnA?list=PLp1o4TiOetLwXPxjK7WK5v8AMDOVO0g4Y
Перша допомога при ураженні органів дихання:
Прошу, почекати поки відео завантажуються! Або відкрийте відео за посиланням 👉 https://youtu.be/A1sz6HI4InI?list=PLp1o4TiOetLwXPxjK7WK5v8AMDOVO0g4Y
Читати підручник: §14, запит 1-10 усно стор. 55. Повторити: § 11, 12,13
Урок 16-17
Подивиться відео-уроки:
Дихальні рухи.
Прошу, почекати поки відео завантажуються!
Або відкрийте відео за посиланням 👉https://www.youtube.com/watch?v=hXdgJBBe_DY&list=PLp1o4TiOetLwXPxjK7WK5v8AMDOVO0g4Y&index=36
Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів.
Прошу, почекати поки відео завантажуються! Або відкрийте відео за посиланням 👉https://www.youtube.com/watch?v=wFHOT55FmO0&list=PLp1o4TiOetLwXPxjK7WK5v8AMDOVO0g4Y&index=37Завдання:
Читати підручник: §13, запит 1-4 усно стор. 51
Урок 14-15
Подивиться відео-уроки: Прошу, почекати поки відео завантажуються! Або відкрийте відео за посиланням 👉 https://youtu.be/0zjkdhnL_jw
Значення дихання. Система органів дихання.
Газообмін
у легенях і тканинах.
Газообмін у легенях і тканинах.
Прошу, почекати поки відео завантажуються! Або відкрийте відео за посиланням 👉https://youtu.be/X4FBLhmHRq0
Читати у підручнику: Параграфи 11;12Для закріплення знань з теми виконайте інтерактивну вправу за посиланням
Виконайте інтерактивну вправу за посиланням
1.Зробіть скріни виконаних вправ та відправте мені на пошту vidovanatali@gmail.com обов'язково вказавши ваш клас, групу у який ви навчаєтесь у школі та прізвище.або на Вайбер.2.Запишіть у зошити визначення:Дихання — це сукупність процесів, які забезпечують надходження в організм кисню, використання його в окисних процесах і видалення з організму вуглекислого газу.Розрізняють зовнішнє і внутрішнє дихання.3. Запишіть у зошити назви та функції органів дихання у вигляді таблиці:(кількість і назви органів дихання визначте за підручником П. 11 ст. 42-45)
Назва органу системи
дихання
Функція органу системи
дихання
1.
2.
3.
4.
5.
-------------------
ТЕМА 2. ТРАВЛЕННЯУзагальнення
знань за темами «Травлення»Виконати тест за посиланням або у Гугл формі: https://forms.gle/w9nWxBBGuDrZo8Pp6-------------Урок 13 Регуляція травлення. Харчові розлади та їх запобігання. (прошу, почекати поки відео завантажується!)Урок 12 Процес
травлення в шлунку і кишечнику.(прошу, почекати поки відео завантажується!)
Урок 10-11 Процес
травлення: ковтання, перистальтика, всмоктування.Процес
травлення у ротовій порожнині та у шлунку. 1. Подивиться відео:(прошу, почекати поки відео завантажується!)2. Дослідницький практикум №2
Тема: Дія ферментів слини на крохмаль.
1) Подивиться відео досліду:(прошу, почекати поки відео завантажується!)2) Запишіть у зошит висновок побаченого.
3) Перенесіть у зошит та заповніть таблицю:
Складові
слини
Функції
Ферменти:
Амілаза
Мальтаза
Лізоцим
Муцин
Лабораторне дослідження 2
(виконується в зошиті письмово на уроці, або вдома при дистанційному режимі навчання)
Зовнішня будова зубів
(за муляжами, моделями).
Попередньо подивиться відео:Лабораторне дослідження No 2Тема. Зовнішня будова зубів (за муляжами, моделями)Мета: ознайомитися з особливостями зовнішньої будови зубів.Обладнання й матеріали: муляжі або моделі зубів, малюнки будови зубів, зошит, підручник.Хід роботи (переписувати не потрібно)1.Прочитайте в підручнику параграф, у якому описано будову зубів. Подивиться відео.2.Розгляньте муляжі або моделі різців та малюнки із зображенням будови різця. Знайдіть коронку, шийку й корені зуба. Полічіть кількість коренів зуба. Визначте, яку частину зуба вкриває емаль. Використовуючи підручник, з’ясуйте, які функції виконує цей тип зубів. Занесіть свої спостереження в таблицю «Будова та функції зубів».3.Розгляньте муляжі або моделі іклів та малюнки із зображенням будови ікла. Знайдіть коронку, шийку й корені зуба. Полічіть кількість коренів зуба. Визначте, яку частину зуба вкриває емаль. Використовуючи підручник, з’ясуйте, які функції виконує цей тип зубів. Занесіть свої спостереження в таблицю «Будова та функції зубів».4.Розгляньте муляжі або моделі малих кутніх зубів та малюнки із зображенням будови малого кутнього зуба. Знайдіть коронку, шийку й корені зуба. Полічіть кількість коренів зуба. Визначте, яку частину зуба вкриває емаль. Використовуючи підручник, з’ясуйте, які функції виконує цей тип зубів. Занесіть свої спостереження в таблицю «Будова та функції зубів».5.Розгляньте муляжі або моделі великих кутніх зубів та малюнки із зображенням будови великого кутнього зуба. Знайдіть коронку, шийку й корені зуба. Полічіть кількість коренів зуба. Визначте, яку частину зуба вкриває емаль. Використовуючи підручник, з’ясуйте, які функції виконує цей тип зубів. Занесіть свої спостереження в таблицю «Будова та функції зубів».
Табл. "Будова та функції зубів" у підручнику на сторінці 210 (перенесіть її у зошит та заповніть)
Ознака для
порівняння
Різці
Ікла
Малі кутні
зуби
Великі кутні зуби
Наявність коронки, шийки
й коренів
Кількість коренів
Покриття емаллю
Функції
6.Зробіть висновок, де вкажіть, як будова зубів пов’язана з функціями, що вони їх виконують. Запишіть його в зошит.Виконанні завдання (фото) відправляйте мені на пошту vidovanatali@gmail.com обов'язково вказавши ваш клас, групу у який ви навчаєтесь у школі та прізвище.
Урок 9 Значення
травлення. Система органів травлення.
1. Подивиться відео:
ТЕМА 1. ОБМІН РЕЧОВИН ТА ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ
УВАГА!!!!! Підсумковий тест до теми "Обмін речовин та перетворення енергії у організмі людини" за посиланням:
https://forms.gle/8QE8EzQWsLdhsc478
-----------------------------------------------------------------------------------------
Урок 8 Значення компонентів харчових продуктів. Харчові та енергетичні потреби людини.
Подивиться наступне відео про роль вітамінів у процесі харчування людини:
Читати у підручнику: Параграфи 11;12
Для закріплення знань з теми виконайте інтерактивну вправу за посиланням
Назва органу системи
дихання |
Функція органу системи
дихання |
1. |
|
2. |
|
3. |
|
4. |
|
5. |
|
2. Дослідницький практикум №2
Тема: Дія ферментів слини на крохмаль.
1) Подивиться відео досліду:
(прошу, почекати поки відео завантажується!)
2) Запишіть у зошит висновок побаченого.
3) Перенесіть у зошит та заповніть таблицю:
3) Перенесіть у зошит та заповніть таблицю:
Складові
слини |
Функції |
Ферменти: |
|
Амілаза |
|
Мальтаза |
|
Лізоцим |
|
Муцин |
|
Лабораторне дослідження 2
(виконується в зошиті письмово на уроці, або вдома при дистанційному режимі навчання)
Зовнішня будова зубів (за муляжами, моделями).
Лабораторне дослідження No 2
Тема. Зовнішня будова зубів (за муляжами, моделями)
Мета: ознайомитися з особливостями зовнішньої будови зубів.
Обладнання й матеріали: муляжі або моделі зубів, малюнки будови зубів, зошит, підручник.
Хід роботи (переписувати не потрібно)
1.Прочитайте в підручнику параграф, у якому описано будову зубів. Подивиться відео.
2.Розгляньте муляжі або моделі різців та малюнки із зображенням будови різця. Знайдіть коронку, шийку й корені зуба. Полічіть кількість коренів зуба. Визначте, яку частину зуба вкриває емаль. Використовуючи підручник, з’ясуйте, які функції виконує цей тип зубів. Занесіть свої спостереження в таблицю «Будова та функції зубів».
3.Розгляньте муляжі або моделі іклів та малюнки із зображенням будови ікла. Знайдіть коронку, шийку й корені зуба. Полічіть кількість коренів зуба. Визначте, яку частину зуба вкриває емаль. Використовуючи підручник, з’ясуйте, які функції виконує цей тип зубів. Занесіть свої спостереження в таблицю «Будова та функції зубів».
4.Розгляньте муляжі або моделі малих кутніх зубів та малюнки із зображенням будови малого кутнього зуба. Знайдіть коронку, шийку й корені зуба. Полічіть кількість коренів зуба. Визначте, яку частину зуба вкриває емаль. Використовуючи підручник, з’ясуйте, які функції виконує цей тип зубів. Занесіть свої спостереження в таблицю «Будова та функції зубів».
5.Розгляньте муляжі або моделі великих кутніх зубів та малюнки із зображенням будови великого кутнього зуба. Знайдіть коронку, шийку й корені зуба. Полічіть кількість коренів зуба. Визначте, яку частину зуба вкриває емаль. Використовуючи підручник, з’ясуйте, які функції виконує цей тип зубів. Занесіть свої спостереження в таблицю «Будова та функції зубів».
Табл. "Будова та функції зубів" у підручнику на сторінці 210
(перенесіть її у зошит та заповніть)
Ознака для порівняння |
Різці |
Ікла |
Малі кутні
зуби |
Великі кутні зуби |
Наявність коронки, шийки
й коренів |
|
|
|
|
Кількість коренів |
|
|
|
|
Покриття емаллю |
|
|
|
|
Функції |
|
|
|
|
6.Зробіть висновок, де вкажіть, як будова зубів пов’язана з функціями, що вони їх виконують. Запишіть його в зошит.
Виконанні завдання (фото) відправляйте мені на пошту vidovanatali@gmail.com обов'язково вказавши ваш клас, групу у який ви навчаєтесь у школі та прізвище.
1. Подивиться відео:
ТЕМА 1. ОБМІН РЕЧОВИН ТА ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ
УВАГА!!!!! Підсумковий тест до теми "Обмін речовин та перетворення енергії у організмі людини" за посиланням:
https://forms.gle/8QE8EzQWsLdhsc478-----------------------------------------------------------------------------------------
Подивиться наступне відео про роль вітамінів у процесі харчування людини:
Підготуйтесь до дослідницького практикуму № 1 (сторінка 209 підручника)
Виконайте вдома 1 та 2 завдання практикуму (виміряйте у домашніх умовах свій зріст та вагу свого тіла), запам'ятайте ці показники.
Таблиця показників масо-ростового індексу:
2. Для визначення нормальної ваги використовують Індекс Брока при зрості 155—170 см. Розраховують оптимальну вагу тіла = (зріст [см] - 100) ± 10 %
Урок 7 Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основна властивість живого. Харчування та обмін речовин.
Подивиться наступні відео:
Обмін речовин
Їжа та її компоненти
Прочитати у підручнику - параграфи 4 та 5
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Урок 6 Регуляторні системи організму людини. Значення знань про людину для збереження її здоров’я.
Повторити матеріали підручника Параграф 1, 2, 3.
Для закріплення та перевірки знань з теми "Вступ" виконати підсумковий тест:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Урок 5 Органи. Фізіологічні системи.
1. Подивиться відео:
2. Вивчить малюнок:
3. Закріплення:
Запишіть у зошиті назви усіх 10 систем органів людини за малюнком:
У вигляді таблиці, розділеної на назви та функції:
5. Запишіть висновок:
Орган — це частина тіла, що має певну форму й будову та виконує одну або декілька специфічних функцій. Для того щоб забезпечити виконання всіх потрібних організму функцій, органи об’єднуються у фізіологічні системи.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Урок 4
Лабораторне дослідження 1
Ознайомлення з препаратами тканин людини
Мета: розвивати уміння виділяти особливості будови й житттє-діяльності, за якими розпізнають типи тканин.
Обладнання: препарати тканин на малюнках чи фотографіях.
Хід роботи:
1. Розгляньте ілюстрації та зіставте названі види тканин з їхнім зображенням: 1 - багатошарова покривна тканина рогівки ока; 2 -кісткова тканина з остеонами; 3 - нейрони й нейроглія; 4 - пухка тканина з розвиненими волокнами; 5 - залозиста тканина щитоподібної залози з протоками; 6 - посмугована тканина скелетних м’язів; 7 - непосмугована тканина сечового міхура; 8 - кров.
Препарат
|
Особливості тканин
|
Тип тканин
|
А-...
|
🌞 На допомогу - матеріал теми узагальнений в таблиці (українською) за посиланням: https://narodna-osvita.com.ua/3135-osoblivost-budovi-roztashuvannya-ta-vikonannya-funkcy-tkanin-lyudskogo-organzmu.html
3. Запишіть висновок, заповнюючи пробіли:
Всі клітини і тканини організму людини мають ___________________тому, що виконують____________________. Основні типи тканин людини - __________________.
4. Зробить фото виконаної роботи та відправте мені на поштову адресу: vidovanatali@gmail.com обов'язково вказавши ваш клас та прізвище.
------------------------------------------------------------------------------
Вступ 2 - 3 урок. Організм людини як біологічна система.
Різноманітність клітин організму людини
Читати підручник: Пар. 1; 2.
Усно дати відповіді на запитання: (Перевірка знань) Сторінка: 5; 9.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Немає коментарів:
Дописати коментар