6 клас

Уроки дистанційного навчання для учнів 6 класу на час карантину.

Тема 3. Побутовий жанр. Натюрморт.

Урок № 16 Натюрморт як жанр образотворчого мистецтва. Композиція натюрморту.

1. Подивиться відео-урок за посиланням 👉https://youtu.be/pwBmgqgBOro

2. Виконайте творче завдання, яке запропоновано в кінці фільму (складіть за правилами композиції "Новорічний натюрморт" з декількох предметів), зробіть фото композиції та прикріпить фото у Гугл диску.

Тема 2. Портретний жанр

Урок № 10  Портрет як жанр мистецтва. Пропорції голови людини. Виконання начерку.

1. Подивиться відео-урок:
2. Виконайте начерк голови людини по схемі з урахуванням пропорцій (співвідношення частин голови) за певною послідовністю:
1. Пропорції:
2. Послідовність виконання:

3. Творче завдання. Виконайте портрет з натури.
4. Фото малюнка надішліть мені на поштову скринькуvidovanatali@gmail.com обов'язково вказавши прізвище, клас та групу у який ви навчаєтесь у школі.

Тема 1. Анімалістичний жанр.  Пейзаж.

Урок № 6 Анімалістика у скульптурі.

1. Продивиться матеріали презентації.
2. Скористайтеся рекомендаціями презентації для створення фігурки тварини з пластиліну.
3. Виконайте творче завдання:
Виліпити з пластиліну фантастичну тварину
Виконайте творче завдання, зробить світлину та надішліть мені на поштову скриньку vidovanatali@gmail.com обов'язково вказавши прізвище, клас та групу у який ви навчаєтесь у школі.

Урок № 5 Образи тварин у декоративному мистецтві.

     Ми продовжимо вивчення анімалістичного жанру в різних видах образотворчого мистецтва. З особливостями зображення тварин в декоративному мистецтві ми ознайомимося на прикладі творчості Марії Примаченко, яка відома в нашій країні і далеко за її межами своїми унікальними роботами. Отримані знання ви зможете використати у своїй практичній роботі, оскільки ви створюватимете образи тварин за мотивами її творчих робіт.

1. Подивиться відео про життя та творчість народної художниці Марії Примаченко: 

Прошу, зачекати поки відео завантажуються! 
Або відкрийте відео за посиланням 👉https://youtu.be/qsxN6PDeRMo

2. Перегляньте малюнки які створювала народна художниця: 




3. Творче завдання

Створіть образ казкового звіра за мотивами творчості народної художниці Марії Примаченко

 

       Виконайте творче завдання, зробить світлину та надішліть мені на поштову скриньку  vidovanatali@gmail.com  обов'язково вказавши  прізвище, клас та групу у який ви навчаєтесь у школі.

Урок № 3-4 Анімалістичний жанр. Пропорції та будова тіла тварин. Виконання конструктивних малюнків тварин

     
В. Аверін. Ілюстрація до казки І. Франка “Лисичка і Журавель”
 Аверін Всеволод Григорович (18891946) – український художник-графік, анімаліст. Працював у Харкові. Більшість робіт митця виконано в техніці літографії, найвідоміші з них – серії “Звірі зоосаду” і “Куниці”. Увага і спостережливість поєднуються в них зі справжньою повагою до незвичних “моделей”. Також Аверін ілюстрував дитячі книжки (казки “Колобок”, “Ріпка”), створював портрети і пейзажі.


МАЛЮВАННЯ ЗА СХЕМАМИ

Приготуйте папір, простий олівець, гумку і фарби чи кольорові олівці.
За допомогою покрокових схем ви зможете намалювати що завгодно, головне звертати належну увагу на пропорції різних частин тіла тварини.

Зазвичай частини тіла вписуються у певні геометричні фігури – прямокутники, овали, трикутники. Такий спосіб малювання, звичайно, легший, ніж малювання за всіма правилами, із застосуванням знань з анатомії тварин.

Вибір матеріалу і техніки роботи залежить насамперед від задуму, від завдання, поставленого художником, від характеру зображуваного об’єкта, особистих схильностей і смаку, вміння володіти тим чи іншим матеріалом.





Урок № 4 Вивчення пропорцій та будови тіла тварин. Виконання начерків

     Анімалістичний жанр поєднує природничо-наукові й художні принципи і розвиває спостережливість і любов до природи.
     Нерідко головним завданням анімаліста стає точність зображення тварини (наприклад, в ілюстраціях до наукової і науково-популярної літератури). Про гостру спостережливість художників-мисливців свідчать зображення звірів і птахів у первісному мистецтві.
    Знання будови тіла, життя і звичок тварини – необхідні умови для створення повноцінного образу. Ці знання набуваються поступово, і не варто нехтувати жодною можливістю їх поповнити. Часто при створенні ілюстрацій до казок, байок, алегоричних і сатиричних зображень тварина “олюднюється”, їй надаються притаманні людям риси, вчинки та переживання. Однак і в цьому випадку потрібно, щоб тварина легко впізнавалась. А це і означає, що без уважного вивчення реальної, природної зовнішності тварини нам не обійтись.
     Малюнок з живої натури – основний спосіб пізнання особливостей малювання тварини. Враження, які приходять безпосередньо із життя, – єдиний, нічим не замінний матеріал для подальшої творчої роботи в жанрі анімалістики.
Донна Лон. Начерки тварин
     Знайомство з малюванням тварини краще розпочати з навчального начерку. Начерк передає найзагальнішими і скупими лініями різноманітні пози, миті руху і пропорції тварини, а також окремих її частин. Під час виконання начерку не варто звертати увагу на зайві подробиці. Начерк – це найшвидший спосіб закріпити на папері свої перші враження від натури.
     Лінія – головний елемент начерку, її потрібно наносити на папір легко й вільно, зберігаючи чіткість. Краще наносити легкі лінії, не зачорнюючи їх: у такому випадку можна залишати неточні лінії, не стираючи їх гумкою, і замінювати їх точнішими і наприкінці начерку стерти непотрібне; таким чином ми звикаємо рідше користуватися гумкою і зайвий раз не куйовдити паперу, бо не кожен різновид паперу витримує гумку.
Начерк тварини з натури
     Для першого знайомства з яким-небудь звіром чи птахом ми розглядаємо книжки, атласи тварин, відвідуємо зоопарк чи природничий музей. Хоча в багатьох з нас удома є домашні улюбленці, які заслуговують стати моделлю для анімалістичного портрета.

         Учнівські роботи

           Малювати тварин складніше, ніж предмети, бо коли ми їх зображуємо, вони не сидять нерухомо, а постійно змінюють свою позу і рухаються. Як тоді зобразити тварину? Навчитися малювати тварин можна, якщо це робити поетапно. Найбільшу увагу треба приділити їхнім відмінностям. Якщо на рисунку зображено слона, то, звичайно, він матиме хобот і великі вуха. Можливо, не з першої спроби вам вдасться намалювати правильно улюблену кицьку чи собаку, але після декількох спроб ви обов’язково зможете це зробити.
    Тварин, звичайно, краще малювати з натури, але як їм пояснити, щоб вони сиділи не ворушачись?
   Єдиний спосіб не поспішаючи намалювати вашого домашнього улюбленця – дочекатися, коли він буде спати, і швиденько “накидати” контур, тому що тварина може змінити позу. У крайньому випадку, можна сфотографувати, а після того по фото намалювати ваших кицьку чи собаку (або якусь іншу тварину). На щастя, сучасний художник-анімаліст, на відміну від митців минулого, має таку можливість. Можна тільки уявити, скільки часу в художників у давнину забирали спроби “впіймати” потрібний рух тварини, для того щоб відтворити його на картині.
Практичне завдання: 
Зробіть начерк тварини з натури або з фотографії. Інструменти та матеріали: аркуш паперу, олівець, гумка, чорна гелева ручка, пастель, кольорові олівці.

План роботи:

1.  На аркуші паперу скомпонуйте зображення.

2.  Порівняйте його пропорції загалом.

3. Порівняйте пропорції різних частин зображення між собою: довжину до висоти та ширини.

4.  Виправите помилки в побудові.

Урок № 2   Вступ. Жанри образотворчого мистецтва.

Ви вже знаєте, що образотворче мистецтво поділяється на види - графіку, живопис, скульптуру. Вони відрізняються одне від одного матеріалами, технікою та засобами виразності. Однак у всіх видах мистецтва існує також розподіл на жанри. Вивчення жанрів мистецтва стане основною метою курсу Образотворче мистецтво у 6 класі.
Про поняття ЖАНР та його види ви дізнаєтесь з наступного відео:
Закріплення:
Визначення:  Жанр в образотворчому мистецтві історично сформований, усталений різновид художніх творів, зображення яких мають свій характер, зміст та форму відповідно до певної теми.
Подивиться на цю таблицю і добре запам'ятайте:
Дайте відповіді на запитання (усно):
1. Які ви знаєте види мистецтва? Чим вони відрізняються?
2. Що таке жанр?
3. Які жанри ви можете назвати?
Підготуйте відповіді на ці запитання до онлайн-опитування наступного разу, або до зустрічі у класі на уроці.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Урок № 1 

Повторення та введення в новий курс
Подивиться відео: 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Урок № 30-31 від 13-20.05.2020

Тема уроку: Жанри об'єднуються.

Повторення теоретичного матеріалу.
Подивиться відео та пригадайте назви жанрів Образотворчого мистецтва, які ми вивчали протягом навчального року.
Практична робота

Творча композиція:

(протягом 2 тижнів)





«Моя країна – Україна!»
Матеріали за вибором учнів
Пояснення до роботи:
Композиція має об'єднувати декілька жанрів одночасно (портрет  та натюрморт на фоні пейзажу тощо)
Приклади композицій:
Кращі композиції за результатами теми будуть представлені на головній сторінці цього блогу

Виконайте творче завдання, зробить світлину та відправте мені на поштову скриньку  vidovanatali@gmail.com  обов'язково вказавши ваш клас та прізвище

-------------------------------------------------------------------------------------

Урок № 29 від 06.05.2020 

Батальний жанр(продовження) Школа батального живопису в Україні.

Пояснення теми та пояснення до виконання творчої роботи 

(дивиться у матеріалах попереднього уроку)

Творча робота (продовження)


Композиція «Героям присвячується»

Матеріали за вибором учнів.

Кращі композиції за результатами теми будуть представлені на головній сторінці цього блогу

Виконайте творче завдання, зробить світлину та відправте мені на поштову скриньку  vidovanatali@gmail.com  обов'язково вказавши ваш клас та прізвище.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Урок № 28 від 29.04.2020

Тема: Батальний жанр. Школа батального живопису в Україні.

Пояснення теми
1. Подивиться відео-урок:
2. Подивиться відео про те як малювати козака:


Творча робота


Композиція «Героям присвячується»

Матеріали за вибором учнів.

Зразки: 





Пояснення до роботи:
1. Визначтесь, якого історичного часу битву ви хочете намалювати 
2. Подивиться малюнки в інтернеті на цю тему (шукайте: нарисовать рисунки карандашом поэтапно рисунки о войне) 
3. Виконайте роботу обравши ваш улюблений художній матеріал (простий олівець, фарби для живопису та графіки, пластилін для скульптури)
4. Ті, хто не претендує на 10-12 балів може намалювати плакат до Дня Перемоги.

3.  Виконайте творче завдання, зробить світлину та відправте мені на поштову скриньку  vidovanatali@gmail.com  обов'язково вказавши ваш клас та прізвище.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Урок № 27 від 22.04.2020

Тема: Вітраж та мозаїка у культових спорудах


Пояснення теми
1. Подивиться відео-урок:
Відео: «Як створюють справжні вітражі»:
Творча робота
Варіанти:
1.Імітація вітражу фарбами;
2.Імітація мозаїки з кольорового паперу.
Приклади виконаних робіт:
Вітраж
Мозаїка





Тим, кому складно намалювати ескіз самостійно, пропоную використати шаблони (яких багато в інтернеті), роздрукувати та розмалювати їх.



3.  Виконайте творче завдання, зробить світлину та відправте мені на поштову скриньку  vidovanatali@gmail.com  обов'язково вказавши ваш клас та прізвище.


------------------------------------------------------------------------------------------------

Урок № 26 від 15.04.2020

Тема: Релігійний (біблійний ) жанр. Фреска, мозаїка та вітраж.

Пояснення теми
1. Подивиться презентацію

Творча робота
На цьому тижні всі віряни готуються до свята Воскресіння Господня. Тому темою творчого завдання пропоную обрати " Великодній натюрморт"

2. Подивиться відео про те як створюють подібні композиції: 
Ще одне відео:

3.  Виконайте творче завдання, зробить світлину та відправте мені на поштову скриньку  vidovanatali@gmail.com  обов'язково вказавши ваш клас та прізвище.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

  Історичний жанр.

Урок № 25 від 08.04.2020

Тема:1. Пояснення теми уроку

Подивиться відео-урок

2. Закріплення знань 

Ще раз повторіть назви частин українського національного одягу

3. Практична робота

Наприкінці відео-уроку ви отримали завдання 

Виконати ескізний малюнок українського національного вбрання

Приклади виконаних малюнків: 
Михайлов М. 6-В



4.  Виконайте творче завдання, зробить світлину та відправте мені на поштову скриньку  vidovanatali@gmail.com  обов'язково вказавши ваш клас та прізвище.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Урок № 24 від 25.03.2020
Тема: 
Міфологічний жанр.
1. Знайомство з принципами та змістом міфологічного жанру в образотворчім мистецтві.
2. Послідовність виконання творчої роботи.
3. Актуалізація знань та навичок зображення людей в тематичній картині.
4. Виконання творчого завдання.  
Малювання «Ілюстрація до міфологічного (казкового) твору.» Матеріали за вибором учнів.
1. Пояснення теми уроку
Уважно ознайомтесь зі змістом презентації

2. Пояснення до творчої роботи

Подивиться відео, де показано як працює художник над створенням ілюстрації до казки
https://www.youtube.com/watch?v=8Ceb0FR5SD8

Згадайте, послідовність та пропорції зображення людей чи тварин. Звернись до колекції зображень схем для малювання і мережі Інтернету. Наприклад:


3. Творча робота
Обери певну казку, міф чи легенду та зроби ілюстрацію у кольорі. 
Пам'ятайте! Що окрім казкового персонажа в малюнку має бути і казкове оточення. Це не портрет казкового персонажу, а тематична композиція.

4.  Виконайте творче завдання, зробить світлину та відправте мені на поштову скриньку  vidovanatali@gmail.com  обов'язково вказавши ваш клас та прізвище.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Урок № 23 від 18.03.2020
Тема: 
Шевченко – художник. Українські майстри побутового жанру.
1.      Знайомство з творчістю Т.Г.Шевченка
2.      Тематика творчості Шевченка
Передивиться фільм


3.     Практичне завдання. Виконайте малюнок до поетичних творів Шевченка ("Садок вишневий коло хати")

4.  Виконайте практичне завдання, зробить світлину та відправте мені на поштову скриньку  vidovanatali@gmail.com  обов'язково вказавши ваш клас та прізвище.

Немає коментарів:

Дописати коментар